• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Har någon som sökt via Advisa

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Har du fått sms/mail på att alla banker har svarat?
Jag ser nu på minuc att ICA och Ikano tagit del av upplysningen på mig, men de har inte lämnat något erbjudande. Swedbank har ännu ej tagit del av min UC och de står fortsatt också väntande på Advisas sida.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Jag ser nu på minuc att ICA och Ikano tagit del av upplysningen på mig, men de har inte lämnat något erbjudande. Swedbank har ännu ej tagit del av min UC och de står fortsatt också väntande på Advisas sida.
Ok, Swedbank brukar vara svåra tyvärr. Men vänta tills alla svarat om du kan så kanske du får något överraskande erbjudande av en bank du trodde hade nekat :)

Annars verkar Forex ok även om månadskostnaden i början är hög. SEB har 10 år som längst lånetid då det blir nog mer eller mindre ganska lika med månadsutgift
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja, väldigt märkligt. Såg ibland några banker som väntande, sen någon timme senare var dom borta. Vissa fick jag sen erbjudande från, andra inte. Tycker det är enklare att se på Lendo där det står vilka som har nekat.

Jag hade:

0 UC
394 000:- i blanco
14 300:- i krediter
4 blancolån och 2 krediter från 5 olika långivare
Inga anmärkningar eller dylikt.
384 000:- i årsinkomst
1,2 i UC-score

Hade inte något på SEB.

Har sänkt min lånegrad kraftigt detta året + avslutat massa lån och krediter (fick hjälp av mina föräldrar med ett lån på 200 000:- nyligen) så vet inte om dom ser det som särskilt gynnande. Men tyckte dina förhållanden såg bra ut (lägre lån än årsinkomst, hög lön, inga ff etc) så märkligt.
Jag har många krediter. Få se om det skrämde ICA. Annars som du skriver så har du nog lyckats amortera mer senaste kvartalen.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hu
Ja, väldigt märkligt. Såg ibland några banker som väntande, sen någon timme senare var dom borta. Vissa fick jag sen erbjudande från, andra inte. Tycker det är enklare att se på Lendo där det står vilka som har nekat.

Jag hade:

0 UC
394 000:- i blanco
14 300:- i krediter
4 blancolån och 2 krediter från 5 olika långivare
Inga anmärkningar eller dylikt.
384 000:- i årsinkomst
1,2 i UC-score

Hade inte något på SEB.

Har sänkt min lånegrad kraftigt detta året + avslutat massa lån och krediter (fick hjälp av mina föräldrar med ett lån på 200 000:- nyligen) så vet inte om dom ser det som särskilt gynnande. Men tyckte dina förhållanden såg bra ut (lägre lån än årsinkomst, hög lön, inga ff etc) så märkligt.
Hur mycket sökte du?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
300 000:-

Fick 300 000:- av:

SEB till 5 % (sänkte till 4,73% effektiv eftersom jag är medlem i Unionen)

ICA 6,44%
Lendify 8,8%
Banknorwegian 24,3 (haha)
Lendify fick jag 6.9%. Så i det stora hela har jag nog fått lite bättre än dig, förutom att jag då är"diskvalificerad" hos SEB. Konstigt dock om jag inte får något alls från ICA.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Marginalen verkar Advisa inte ha så bra samarbete med, verkar inte som min ansökan har skickats till dom. Någon som fått erbjudande från Marginalen via Advisa? Eller är det så att Marginalen ligger i mellansegmentet med räntor strax under 10%?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Lendify fick jag 6.9%. Så i det stora hela har jag nog fått lite bättre än dig, förutom att jag då är"diskvalificerad" hos SEB. Konstigt dock om jag inte får något alls från ICA.

Räntan du accepterade eller ska acceptera var om jag förstått det rätt var 5.73%
Skribenten Laika fick 5% blankt (sedermera 4.73%)
Hur i hela friden fick du då "bättre" än honom/henne?
Att du fick 20 alternativ och han/hon 1 spelar ju mindre roll. Räntan på själva lånet vilket är det väsentliga är ju bättre hos Laika.
Eller har jag missat något?

Men visst, du fick fler val det är dock ointressant.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Räntan du accepterade eller ska acceptera var om jag förstått det rätt var 5.73%
Skribenten Laika fick 5% blankt (sedermera 4.73%)
Hur i hela friden fick du då "bättre" än honom/henne?
Att du fick 20 alternativ och han/hon 1 spelar ju mindre roll. Räntan på själva lånet vilket är det väsentliga är ju bättre hos Laika.
Eller har jag missat något?

Men visst, du fick fler val det är dock ointressant.
Jag tänkte mer i de stora dragen hur bankerna utifrån våra respektive UC resonerar. Att jag inte får erbjudande av SEB har inte med min UC att göra. Men det är fortfarande underligt att ICA inte erbjuder något alls. Jag har sökt deras kort för ett par år sen och blev nekad pga usel UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp